Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου 2021

Κι αρχίζουμε...

Το φθινόπωρο ήρθε και μας δείχνει κάποιες "θυμωμένες" διαθέσεις. Φοράμε ζακετούλες, βγάλαμε τις φλις κουβερτούλες ή τα ελαφριά κουρβερλί για να σκεπαζόμαστε το βράδυ που κάνει ψύχρα κι όλα τα ενδεχόμενα στη ζωή μας θα πάρουν την ανιούσα. Ο χειμώνας θα είναι βαρύς από κάθε άποψη. Μια στάλα αισιοδοξία να έχεις, στην ρουφάνε κανονικά! Επιτρέψτε μου να μην ασχοληθώ με την πανδημία. Με έχει κουράσει ψυχολογικά, γιατί καθημερινά στη δουλειά ζω στην απόλυτη παράνοια και περιμένω πως και πως να έρθει η μέρα που έχω ρεπό για να ξελαμπικάρει το μυαλό. Η παράνοια που επικρατεί έχει να κάνει με την παράκρουση της διοίκησης κι όχι με ασθενείς ή κρούσματα (αυτά σπάνια μας έρχονται). Το κλείνω εδώ και πάμε παρακάτω!

Από χθες μπήκα σε διατροφή. Μπήκα σε αυτή με τους πόντους των γουέιτ γουότσερς την αρχική. Ήθελα να ακολουθήσω κάτι περισσότερο υγιεινό, αλλά πρέπει να αφιερώσεις χρόνο για την προετοιμασία και εγώ δεν έχω, δεν μου μένει χρόνος! Όταν είμαι πρωί στη δουλειά και με τρέχουν για τις γραφειοκρατικές αγγαρείες (που δεν είναι δουλειά της νοσοκόμας) επιστρέφω στο σπίτι και θέλω να ξαπλώσω για να ξεκουράσω τα πόδια. Όσο μεγαλώνω, τα πόδια δεν υπακούνε! Έτσι λοιπόν επειδή έχω και το κυκλικό των βαρδιών (πρωί-απόγευμα-νύχτα) θα πρέπει και η διατροφή να συνδυάζεται αναλόγως. Οι πόντοι βολεύουν λοιπόν. Σκέφτηκα να θερμιδομετράω, αλλά αυτό κι αν θέλει λεπτομέρεια! Το άφησα, γιατί οι πόντοι δεν είναι και τόσο μεγάλη σπαζοκεφαλιά.
Θα βαδίσω με την δική μου καθημερινότητα, θα προσπαθήσω να κάνω όσο το δυνατόν γίνεται πιο υγιεινές επιλογές κι όταν υπάρξει στιγμή που δεν αντέχω να είμαι στη κουζίνα για μαγείρεμα, να μπορώ να φάω και κάνα "βρώμικο" απ' έξω. 

Τι κρατάω για να θυμάμαι κάνοντας την διατροφή αυτή:

- Γάλα ή και γιαούρτι: 2 φορές την ημέρα από 1 φλιτζάνι, όσο το δυνατόν πιο ελαφρύ.
- Δημητριακά: 20 γρ. το πρωί.
- Ζυμαρικά - ρύζι: 40 γρ. ωμά ή 120 γρ. μαγειρεμένα, η μερίδα.
- Κρεατικά - Θαλασσινά - Ψάρια: 90 με 120 γρ. η μερίδα, μαγειρεμένα.
- Λάδι ή λίπος ή ντρέσσινγκς: 3 κουταλάκια του γλυκού (κγ). Αν είναι λάιτ κάποιο ντρέσσινγκ ή μαγιονέζα, τότε: 2 κουταλάκια του γλυκού. 
- Λαχανικά: 2 φορές την ημέρα, 1 με 2 φλιτζάνια, ωμά ή βραστά.
- Πατάτες: 100 γρ.
- Φρούτα: 3 φορές την ημέρα - μέτρια σε μέγεθος (ή 1 φλιτζάνι), με ένα τουλάχιστον φρούτο που περιέχει βιταμίνη C.
- Ψωμί ή φρυγανιές: μέχρι 80 θερμίδες η κάθε μερίδα. Στο ψωμί θέλουμε 30 γρ. την φέτα ενώ στις φρυγανιές 2 με 3, αρκεί να μην ξεπερνάνε τις 80 θερμίδες (αυτό το ψάχνουμε λίγο, γιατί κάποιες εταιρείες βγάζουν σε μικρότερο μέγεθος φρυγανιές απ' ότι κάποιες άλλες).

Όλες τις υπόλοιπες λεπτομέρειες θα τις σημειώνω στην πορεία ώστε να τρώω ότι θέλω, αλλά κάπως συνδυαστικά για να μην ξεφεύγω.
Δεν θα κρατάω τυχόν περίσσιους πόντους για μια άλλη μέρα, όπως προτείνει το πρόγραμμα. Σκοπός είναι να χάσω κιλά. Όταν τα χάσω θα το κοιτάξω τότε. 
Το πρόγραμμα των πόντων δίνει την δυνατότητα να το προσαρμόσουμε στις ανάγκες του σπιτιού μας, δεν είναι απόλυτο ότι θα κρατήσει κανείς τις βασικές διατροφικές γραμμές που σημείωσα παραπάνω. Δεν σου απαγορεύει να φας κανονικό μαγειρεμένο φαγητό. Όσοι-όσες δεν το γνωρίζεται το πρόγραμμα θα το δείτε στην πορεία. Θα φτιάξω και μια ξεχωριστή σελίδα όπου θα σημειώνω συγκεντρωτικά τους πόντους για κάθε τρόφιμο, όπως και θα βάλω μέχρι πόσους πόντους μπορείς να έχεις την ημέρα σε τρόφιμα ανάλογα τα κιλά σου. Απλά θέλω τον χρόνο μου.
Πω πω μακρηγόρησα. Να πως πήγε χθες η μέρα μου.

Αρχίζω με 97,5 κιλά (ναι ναι ξέρω πάχυνα... το χειρουργείο βοηθά, αλλά εγώ έτρωγα λάθος τροφές και έβαλα αρκετά κιλά). Οι πόντοι που δικαιούμαι είναι: 24-29. Θα πρέπει να τηρώ τους 24 πόντους, αλλά μπορώ και να τους φτάσω μέχρι το τέρμα που είναι 29, αν λιγουρεύομαι κάτι πάρα πολύ, ή κάποιο τρόφιμο έχει αυξημένους πόντους.

ΠΡΩΪΝΟ (στη δουλειά)
1 αυγό βραστό, 2
1 μπανάνα μεγάλη, 3
Φρέντο καπουτσίνο με 2 ζαχαρίνες κι αφρόγαλα, ½

ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ + ΒΡΑΔΥΝΟ
180 γρ. ψαροκροκέτες ψητές στο φούρνο (που τις μοίρασα για μεσημέρι-βράδυ), 7,5
μαζί με 2 κγ μαγιονέζα λάιτ, 1
Τοματοσαλάτα με 2 κγ λάδι, 2
1 μήλο μέτριο, 1
250 γρ. γιαούρτι βουβαλίσιο, 6,5

ΑΠΟΓΕΥΜΑ
1 μπανάνα μεγάλη, 3
Φρέντο καπουτσίνο με 2 ζαχαρίνες κι αφρόγαλα, ½

Σύνολο πόντων: 27

Θα προσέξατε πως δεν έχω βάλει ψωμί. Αυτό γιατί οι ψαροκροκέτες είναι παναρισμένες. 
Βρήκα στο ΑΒ την μαγιονέζα-σάλτσα λάιτ της HEINZ που είναι σε ωραίο στρογγυλό βάζο και ειλικρινά είναι πεντανόστιμη.
Το βουβαλίσιο γιαούρτι το βρήκα στο λιντλ. Το αγόρασα για να το δοκιμάσω. Δεν διαφέρει απ' το πρόβειο καν. 
Γενικά: η μέρα μου κύλησε κάπως περίεργα αλλά τήρησα αυτά που έπρεπε να φάω κι αυτό γιατί πήγαμε με μια συνάδελφο να ψωνίσουμε στο λιντλ που είναι 1 ώρα δρόμος πήγαινε και 1 ώρα έλα!

Αυτά, καλή μου αρχή, όπως και δική σας αν πήρατε κι εσείς απόφαση να χάσετε λίγο βάρος, για να μπούμε στα χειμωνιάτικά μας!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΣΘΟΥΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΕΓΚΡΙΣΗ.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΥΠΟΜΟΝΗ!

Show Emoticons