Δευτέρα, 23 Φεβρουαρίου 2015

Διατροφή Epworth

Η διατροφή που ακολουθεί υποτίθεται ότι έχει προέλθει από κάποιο νοσοκομείο του εξωτερικού. Πληροφορίες άλλες δεν υπάρχουν. Παρόλα αυτά την διατροφή αυτή με τους συνδυασμούς μου την είχε δώσει στο παρελθόν κάποια γνωστή μου (προσοχή: δεν οικειοποιούμαι το παρακάτω κείμενο, γιατί απλά έχω σε 3 φύλλα σημειώσεων τις κατηγορίες των τροφών και τίποτε άλλο). Την επεξεργάστηκα καλά. Την βρήκα καλή, αλλά δεν ήμουν έτοιμη να στερηθώ τους απαγορευτικούς συνδυασμούς. Βλέπεις με οποιαδήποτε άλλη φυσιολογική διατροφή μπορείς να συνδυάσεις τα πάντα και να φας αυτό που θες χωρίς τύψεις για θερμίδες, πόντους και κιλά (λέμε τώρα!)! 
Η παρακάτω διατροφή υπάρχει στο διαδίκτυο σε κάποια ελληνικά φόρουμς αντιγραφή απ'το φόρουμ του Eating Disorders (υπάρχει το λινκ στο τέλος της ανάρτησης), αλλά δεν υπάρχει σε καμιά ιστοσελίδα του εξωτερικού. Ίσως να κυκλοφορεί με διαφορετική επωνυμία.



Νοσοκομειακή διαιτητική διατροφή

Η λειτουργία του τρόπου διατροφής βασίζεται στους συνδυασμούς τροφών που παράγουν χαμηλά ποσοστά λίπους στον οργανισμό. Το αποτέλεσμα είναι ότι το σώμα καίει το ήδη υπάρχον λίπος. Οι άμεσες συνέπειες είναι: 

  • αδυνάτισμα
  • αίσθηση σφρίγους
  • επιτάχυνση του μεταβολισμού &
  • επανενεργοποίηση των εντερικών αποφύσεων, οι οποίες απομυζούν τις ουσίες από τις τροφές προς θρέψη του σώματος.

Άλλη ευεργετική συνέπεια είναι η καλή λειτουργία του παχέος εντέρου, βελτίωση ή και εξάλειψη αιμορροΐδων, ομαλοποίηση αφόδευσης και βελτίωση σε περιπτώσεις χρόνια δυσκοιλιότητας.

Η αρχή του τρόπου διατροφής είναι να πληροφορήσουμε το σώμα μας ότι υπάρχει πολλή τροφή, τρέφοντας το όσο περισσότερο μπορούμε με τους σωστούς συνδυασμούς τροφών χαμηλής λιποσύνθεσης ώστε να αναγκάσει το σώμα να κάνει καύσεις και να ξεφορτωθεί το αποθηκευμένο λίπος.

ΕΙΔΗ ΤΡΟΦΩΝ
Τα περισσότερα ανεπεξέργαστα τρόφιμα έχουν χαμηλές περιεκτικότητες σε λιπαρά εκτός από μερικές κατηγορίες. Η υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά είναι αποτέλεσμα συνδυασμών τροφών ή τρόπου μαγειρέματος.

Οι παρακάτω τροφές έχουν πολύ υψηλό δείκτη λιπαρών και πρέπει να περιοριστούν ή και να εκλείψουν τελείως από τη δίαιτα.

Φυτικά λίπη, ξηροί καρποί, ζωικά λίπη, αλλαντικά με λίπος, βούτυρα, κίτρινα τυριά με υψηλά λιπαρά (υπάρχουν κίτρινα τυριά χαμηλών λιπαρών κι από τους ξηρούς καρπούς τα πιο χαμηλά λιπαρά είναι στα στραγάλια).

Από φυτικά έλαια η δίαιτα επιτρέπει το ελαιόλαδο, μόνο του ή προσμεμιγμένο με καλαμποκέλαιο με μονοακόρεστα. Λάδια με πολυακόρεστα πρέπει να αποφεύγονται διότι ευνοούν τη δημιουργία κι αποθήκευση λίπους. Επίσης σκόπιμο είναι να αποφεύγονται τα τηγανιτά, ακόμη και να αποκλείονται.

Οι τροφές διαιρούνται σε τρεις κατηγορίες:

Α. ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ

Αποξηραμένα φρούτα
Αφεψήματα
Ελιές
Εσπεριδοειδή
Καφές
Κομπόστες
Κρεμμύδια, σκόρδα
Λαχανικά
Μπαχαρικά
Σάλτσες φυτικές
Τσάι
Φρούτα (εκτός αβοκάντο)
Χόρτα

Β. ΑΜΥΛΑ

Γλυκά ζαχαρώδη
Δημητριακά (κουάκερ, βρώμη, σίκαλη, κριθάρι, σιτάρι κλπ)
Ζυμαρικά
Μέλι
Όσπρια
Πατάτες
Σοκολάτες
Ρύζι
Ψωμί κάθε είδους

Γ. ΠΡΩΤΕΪΝΕΣ

Αλλαντικά με χαμηλά λιπαρά κάθε είδους
Αυγά
Γαλακτοκομικά
Θαλασσινά
Κιμάς
Κυνήγια
Κρέας
Πουλερικά
Τυριά
Ψάρια


Γενικές πληροφορίες
  • Μπορούμε να φάμε τρόφιμα από τις κατηγορίες Α και Β, μπορούμε από Α και Γ, αλλά ποτέ δεν πρέπει να φάμε ταυτόχρονα στο ίδιο γεύμα συνδυασμός από τις κατηγορίες Β και Γ (δηλαδή ποτέ να μη τρώμε πρωτεΐνες κι άμυλα στο ίδιο γεύμα).

Για να δουλέψει το διαιτητικό σύνολο πρέπει να υπάρχει ανάπαυλα μεταξύ των γευμάτων τουλάχιστον 3,5 έως 4 ώρες. Εάν πρόκειται να φάμε από την ίδια κατηγορία δεν υπάρχει θέμα χρόνου. Έτσι οι τροφές χωνεύονται καλύτερα και δεν παράγεται λίπος από τους κακούς συνδυασμούς.

  • Δεν υπάρχει όριο στην ποσότητα, μπορούμε να φάμε όσο θέλουμε κι όσες φορές θέλουμε στο πλαίσιο των συνδυασμών.
  • Είναι πολύ σημαντικό να τρώμε πρωινό κι όσο περισσότερο μπορούμε, έτσι πληροφορείται ο μεταβολισμός μας να αρχίσει τις καύσεις.
  • Πρέπει απαραίτητα να πίνουμε νερό 8 έως 10 ποτήρια το λιγότερο.
  • Περπατάμε όσο μπορούμε περισσότερο κι ανάλογα με το σωματικό μας βάρος προσαρμόζουμε το χρόνο και το είδος της ημερήσιας άσκησης. Έτσι βοηθάμε την καύση του λίπους.
  • Το κάπνισμα δεν έχει ουδεμία επίδραση στη δίαιτα.
  • Το κρασί, η μπύρα και οινοπνευματώδη σε λογικές ποσότητες συνδυάζονται με όλες τις κατηγορίες τροφών (να μην υπερβαίνουμε τις 5 μερίδες την εβδομάδα).
  • Μπορούμε να τρώμε όσο κι όσες φορές θέλουμε, π.χ. μπορούμε να φάμε όσο ψωμί θέλουμε, όσα μακαρόνια θέλουμε αρκεί να τηρούμε τους συνδυασμούς δηλαδή όχι τυρί ή κρέας με τα μακαρόνια, μπορούμε να  φτιάξουμε μια θαυμάσια σάλτσα με λαχανικά, ελιές, πιπεριές κλπ. ή να φάμε όσο ψωμί θέλουμε με ελιές, τομάτες κλπ λαχανικά.
  • Η σοκολάτα, τα γλυκά χωρίς βούτυρο, τα γλυκά κουταλιού, το μέλι, τα τυποποιημένα π.χ. λουκούμια, παστέλια, επιτρέπονται σε λογικές ποσότητες. Οι σοκολάτες να είναι υγείας ή κουβερτούρα, χωρίς αμύγδαλα ή φουντούκια.
  • Τα φαστ φουντ απαγορεύονται εντελώς.
  • Το κρέας, τα ψάρια κλπ να τρώγονται ψητά ή βραστά, στο κοτόπουλο να αφαιρείτε η πέτσα καθώς εκεί συσσωρεύονται τα λιπαρά.
  • Τα γαλακτοκομικά προϊόντα να είναι χαμηλών λιπαρών.
  • Τρώτε άφθονα φρούτα, π.χ. μπανάνες, μήλα, πορτοκάλια κλπ. ωφελούν ιδιαίτερα.


Το πρόγραμμα διατροφής μπορεί να διακοπεί για ένα μόνο γεύμα την εβδομάδα χωρίς συνέπειες, γιατί το σώμα δεν προλαβαίνει να διατηρήσει μνήμη των αντίθετων τροφών με ένα μόνο γεύμα την εβδομάδα. Έτσι λοιπόν έχετε ένα μόνο γεύμα μια φορά την εβδομάδα εντελώς ελεύθερο. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

"Πες" ό,τι θες, αλλά φρόντισε να το "πεις" με τρόπο!

Show Emoticons