Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2021

Πάμε δίαιτα;




Καλή χρονιά με υγεία και υπομονή. 

Οι γιορτές πέρασαν και όπως έχω διαπιστώσει είναι αρκετός ο κόσμος που από σήμερα μπαίνει σε δίαιτα. Σκοπός να χαθεί όλο εκείνο το φαγοπότι που πήγε και κατσικώθηκε στο σώμα τους καθενός! Το ίδιο είπα να κάνω κι εγώ. Να ακολουθήσω τις επιταγές της εποχής.

Σήμερα η μισή μέρα μου, πέρασε στην κουζίνα. Έφτιαξα μία λίστα με λίγα ψώνια. Βγήκα και τα έκανα και μετά ξεκίνησα... Κι αυτό γιατί από απόψε έχω μπροστά μου 4 νυχτέρια στη δουλειά. Που σημαίνει πως ενώ το πρωί εγώ θα πέφτω για ύπνο, θα πρέπει όταν ξυπνάω να βρω κάτι να φάω. Συνήθως σε αυτές τις βάρδιες το ξύπνημα με έβρισκε να τρώω οποιαδήποτε βλακεία εκτός από ένα κανονικό φαγητό!

Σήμερα λοιπόν έψησα μισό κοτόπουλο, μαζί με συκωτάκια. Έβρασα λαχανικά. Έβρασα αυγά. Έκοψα λαχανικά. Ετοίμασα το φαγητό μου για το μεσημέρι καθώς και για το βράδυ (ψάρι στο φούρνο) και πλέον αργά το μεσημέρι κάθισα! Τα χέρια μου για ώρες ήταν συνεχώς στα νερά, αλλά οκ! 

Το σπίτι μοσχοβόλησε απ' τα φαγητά, αλλά κυρίως με εξέπληξαν τα φαγητά του σημερινού μενού, που προέρχονται από βιβλία των weight watchers. Το δε ψάρι φανταστικό! 

Α, ναι! Ποια διατροφή ακολουθώ; Σκεφτόμουν για πόντους, αλλά τελικά προτίμησα να βάλω όρια για να μην χαθώ στο μέτρημα. Παίζω με τις ανταλλαγές (ισοδύναμα). Αυτά για την ώρα... Όλα τα υπόλοιπα, στην πορεία.

Καλή μας επιτυχία διατροφο-συνοδοιπόροι!

6 σχόλια:

  1. Καλησπέρα και καλή χρονιά. Ξεκίνησα κι εγώ την παλιά διαιτα των ανταλλαγών. Έχω μια απορία αν μπορείς να μου τη λύσεις. Τα όσπρια σε ποια κατηγορία να τα υπολογίσω. Στο ψωμί ή στις πρωτεινες;
    Έχω την ww των ανταλλαγών ως την τρίτη εβδομαδα καιτα έχει και στις δύο κατηγορίες. Σαφώς και με βολεύει να τα υπολογίσω στις πρωτεινες αλλά είναι σωστό μετα να φάω και δύο ανταλλαγές ψωμιού ή είναι υπερβολή;
    Κι επίσης κάποια στιγμή, αν τυχόν έχεις χρόνο θα ήθελα να γράψεις και τις υπόλοιπες εβδομάδες των ανταλλαγών, αν τις έχεις, ίσως και κάποια συντήρηση αν υπάρχει. Σ ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Μαρίνα.
      Με βάση το τελευταίο βιβλίο που έχω απ' το πρόγραμμα αυτό, τα όσπρια ανήκουν καθαρά στην κατηγορία των Πρωτεϊνών με εξαίρεση τον αρακά που ανήκει στην κατηγορία του ψωμιού. Οπότε μπορείς να πάρεις κανονικά τις 2 μερίδες ψωμί που δικαιούσαι.
      Τώρα όσον αφορά τις υπόλοιπες εβδομάδες... απ' το ελληνικό κι εγώ μόνο 3 εβδομάδες έχω, όμως με βάση το πιο τελευταίο βιβλίο από αυτό το πρόγραμμα που κυκλοφόρησε στην Αμερική, δίνει 5 εβδομάδες. Πάει έτσι:

      Εβδομάδα 1
      Γάλα 2
      Λαχανικά 3 τουλάχιστον
      Λίπη 3
      Πρωτεΐνες 5 με 6
      Φρούτα 2 με 3
      Ψωμί 2

      Εβδομάδα 2 & 3
      Γάλα 2
      Λαχανικά 3 τουλάχιστον
      Λίπη 3
      Πρωτεΐνες 5 με 6
      Φρούτα 2 με 3
      Ψωμί 2 με 3

      Εβδομάδα 4 & 5
      Γάλα 2
      Λαχανικά 3 τουλάχιστον
      Λίπη 3
      Πρωτεΐνες 5 με 6
      Φρούτα
      Ψωμί 3

      Τώρα όσον αφορά την συντήρηση, είναι κάπως περίπλοκη γιατί δεν είναι πως έχεις στο νου μόνο τις ανταλλαγές πρέπει να υπολογίζεις και έναν μικρό αριθμό θερμίδων για κάποιες έξτρα τροφές, που ίσως μπαίνουν στις συνταγές ή θες να εκμεταλλευτείς με κάποιον τρόπο (δηλαδή σε αφήνει να έχεις ένα ποτήρι κρασί ή μπύρα, να φας ένα μπισκότο ή κράκερς κλπ.).

      Εμένα μου έχει λύσει τα χέρια ένα βιβλιαράκι που αγόρασα μέσω ebay και έχει για κάθε μέρα ένα έτοιμο μενού μαζί με συνταγές. Αυτό εδώ: https://www.ebay.com/itm/Weight-Watchers-365-Day-Menu-Cookbook-Libro-en-Rustica/114117850771
      Είναι βιβλίο τσέπης, αγγλικό, με γραμμάρια και κυρίως κάνεις την διατροφή χωρίς πολλά έξοδα. Απλά σε βάζει στην ιδέα της διατροφής και το πως να στήσεις το πιάτο σου με την ποικιλία λαχανικών που έχει.

      Για όποια άλλη απορία έχεις και γνωρίζω ευχαρίστως να σε βοηθήσω.

      Διαγραφή
  2. Καλησπέρα! Ακόμα μια απορία. Στις ανταλλαγές "χωράνε" κάπου λίγοι ξηροι καρποί;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Μαρίνα. Οι ξηροί καρποί δεν χωράνε μέχρι να φτάσεις στα κιλά που επιθυμείς και μπεις στην φάση της συντήρησης. Το μόνο επιτρεπτό αλλά από την 4η εβδομάδα είναι το φιστικοβούτυρο, στο οποίο στην 1 κουταλιά σούπας, αφαιρείς 1 ανταλλαγή πρωτεΐνης και 1 ανταλλαγή λίπους.

      Διαγραφή

ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΣΘΟΥΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΕΓΚΡΙΣΗ.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΥΠΟΜΟΝΗ!