Σάββατο 27 Ιουνίου 2020

Θα μπορούσα καλύτερα... συνέχεια!

Ομολογώ πως η ασυνέπειά μου είναι μεγαλειώδης! Βέβαια προσπαθώ να διατηρώ ένα παλιό μου συνήθειο: καταγράφω τα πάντα σε ένα τετράδιο! Τι τρώω - τι πίνω - τη βλακείες κάνω! Το ημερολόγιο διατροφής πάντα ήταν ένας πιστός σύντροφος, πότε επιεικής, πότε σκληρός, πότε συνεπής.. γιατί πάντα έλεγε την αλήθεια! Μπήκε σε εφαρμογή η συνήθεια αυτή, όσο βαρετή κι αν είναι, αλλά βλέπω αυτά που αποφεύγω γενικώς να βλέπω!
Βάζοντας σε εφαρμογή ένα διατροφικό πρόγραμμα αυτό που χρειάζεσαι είναι να το φτιάξεις! Όταν έχεις λοιπόν τις πληροφορίες, τα βάζεις κάτω για το τι φαγητό επιθυμείς καθημερινά και φτιάχνεις την διατροφή της κάθε μέρας. Κουραστικό και χρονοβόρο θα μου πεις, αλλά από την άλλη όταν το έχεις σε διευκολύνει πάρα πολύ: αγοράζεις όσα χρειάζεσαι και περιορίζεσαι αυτά! Ξέρεις τι θα φας την κάθε μέρα και όταν έχεις κάνει την σωστή προετοιμασία, το φαγητό φαίνεται παιχνιδάκι! 
Όποτε σήμερα μιας και έχω ρεπό -όπως κι αύριο- θα καθίσω ήρεμα κι ωραία να μου φτιάξω τα μενού μου για μία εβδομάδα.
Πήγα στη λαϊκή πήρα φρούτα και λαχανικά, στο ψυγείο έχω γάλατα - γιαούρτια - αυγά, στο ντουλάπι έχω κονσέρβες τόνου σε νερό, στην κατάψυξη υπάρχει επίσης ψάρι - μύδια και κιμάς... ένα κοτοπουλάκι θα αγοράσω απέναντι απ' το κρεοπωλείο και είμαι έτοιμη! 
Θα κοιτάξω το βιβλίο των ww με τις συνταγές και θα πράξω ανάλογα για τα φαγητά της κάθε μέρας. 
Όσον αφορά το πρόγραμμα διατροφής υπάρχει επάνω στην μπάρα την σκουροπράσινη με τον τίτλο "WW πρόγραμμα". Με ένα κλικ βγαίνετε σε ένα άλλο μπλογκ όπου εκεί υπάρχουν οι πληροφορίες καθώς και οι συνταγές που θα φτιάχνω ή σκέφτομαι να φτιάξω!
Αυτά ... ώρα για μαγειρική! 😊

12 σχόλια:

  1. Μαρία, γεια σου. Σε διαβάζω εδώ κ χρόνια. Εγώ χειρουργημένη τέλη του 2017, έβαλα τώρα στην καραντίνα 5 κιλά κ ανησυχώ...Αν πάρω κ άλλα, θα ζητήσω έκτακτο ραντεβού με τον γιατρό. Εσύ του έχεις μιλήσει για το ότι πήρες; Έχεις πάρει πολλά; Τα πήρες από ατασθαλίες που έκανες ή ανεξήγητα; Εγώ τον Μάρτιο έφαγα κ γλυκά κ γαριδάκια...τώρα τα έχω κόψει, αλλά το 5κιλο μού κατσικώθηκε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα! Έχω βάλει 20 κιλά εδώ και 3 χρόνια. Από λάθος διατροφικές επιλογές κι επειδή το στομάχι τις αποδέχεται με μεγαλύτερη ευκολία απ' ότι αυτές που πρέπει! Το έχω αναφέρει σε συνεργάτιδα του γιατρού μου και μία λύση που προτείνει όπως και σε πολλούς άλλους είναι η "επανεκκίνηση του σάκου" (Pounch reset). Δηλαδή να ξανακάνουμε την αρχική διατροφή που κάναμε αμέσως μετά το χειρουργείο ώστε το στομάχι μας να επανακάμψει στις καλές συνήθειες. Το βρίσκω δύσκολο για μένα, γιατί η δουλειά μου με θέλει σε κίνηση και δεν ξέρω κατά πόσο θα μπορώ να αντέξω την υδρική φάση (εκεί που "μαζεύουμε" τους ασθενείς θα μαζεύουν κι εμένα στο τέλος απ' το πάτωμα). Τέλος πάντων,κρατιέμαι μακριά απ' τους πειρασμούς αυτή την περίοδο, έβαλα το πράσινο τσάι στην διατροφή μου και κοιτάζω να τρώω φυσιολογικά σαν άνθρωπος. Το "φυσιολογικά" στην περίπτωσή μας το ξέρεις πως είναι σχετικό, εννοώ ότι θα προτιμήσω να φάω απ' το φαγητό μου ή σαλάτες ή λαχανικά απ' το να φάω κάνα γλυκό!
      Το πράσινο τσάι δεν το πίνω σκέτο... γιατί το βρίσκω εντελώς άνοστο, το συνδυάζω με ψευτοχυμούς Kendy, που δίνουν γεύση εξαίσια απ' τα κλασσικά λίπτον! Στο σημειώνω σαν ιδέα... για κάτι δροσιστικό! ;)

      Διαγραφή
    2. Γεια σου Μαρία. Είμαι ο Tassos67 από το EatingDisorders.
      Διαβάζοντας τα παραπάνω θα ήθελα να σου κάνω μερικές ερωτήσεις οι οποίες πιστεύω ότι δεν εμπίπτουν στην παρατήρησή σου περί των σχολίων αλλά και δεν έχουν την απάντησή τους σε κάποιο άλλο μέρος του blog σου.

      Η αρχική ευαισθησία στα λιπαρά και στην ζάχαρη και οι παρενέργειες από την "υπερβολική" κατανάλωσή τους υπάρχουν σε κάποιο βαθμό ή έχουν χαθεί εντελώς ;
      Η ποσότητα που μπορείς να καταναλώσεις σε ένα γεύμα έχει αυξηθεί πολύ ;
      Ο γιατρός σε παρακολουθεί ακόμη (κι από δική του αναζήτηση, όχι δική σου) ;
      Χρειάζονται ακόμη συμπληρώματα όπως σίδηρος ή άλλα ;
      Υπάρχει κάτι στην ζωή σου στο οποίο μετά από τόσα χρόνια βλέπεις να έχει επιδράσει αρνητικά η επέμβαση ;
      Και τελικά η αποτίμησή σου για την επέμβαση είναι θετική, ή μήπως θα προτιμούσες να είχες κάνει γαστρικό μανίκι ή ίσως την μακριά παράκαμψη ή καμμία ;
      Ευχαριστώ.

      Διαγραφή
    3. Καλησπέρα Τάσο. Έρχεται λίγο καθυστερημένα η απάντηση μου λόγω άδειας.
      Σου απαντώ αμέσως στις απορίες:
      1. Η ευαισθησία σε λιπαρά και ζάχαρη υπάρχει εν μέρει και γι' αυτό αναλόγως προσέχω. Τα λίπη στα κρέατα τα αφαιρώ δεν τα μπορώ και από γλυκά υπάρχει θεματάκι στα σιροπιαστά. Γι' αυτό και αποφεύγω ότι μου δημιουργεί μια κάποια δυσανεξία - δυσφορία.
      2. Η ποσότητα σε ένα γεύμα είναι φυσιολογικό πλέον. Όχι όπως έτρωγα προ χειρουργείου, αλλά όχι κι όπως έτρωγα μετά το χειρουργείο. Παράδειγμα: μπορώ να φάω 2 μέτρια γεμιστά, 90 με 120 γρ. κρέας με 2-3 πατάτες φούρνου.
      3. Δυστυχώς δεν μου είναι εύκολη η δυνατότητα να με παρακολουθήσει η ομάδα του γιατρού μου (επειδή είμαι "εργασιακή μετανάστρια") όμως για οποιαδήποτε απορία έχω, επικοινωνώ με μια απ' τις συνεργάτριες του -χειρουργό έστω και μέσω facebook.
      4. Συμπληρώματα διατροφής όχι δεν παίρνω. Κάνω όμως τακτικό αιματολογικό τσεκ-απ (αφού εργάζομαι σε νοσοκομείο) για να βλέπω την πορεία μου (πάντα βγάζω φυσιολογικές τιμές).
      5. Δεν έχω κάποια επίδραση αρνητική στην ζωή μου, λόγω της επέμβασης. Όλα καλά.
      6. Για το γαστρικό μανίκι το σκεφτόμουν, αλλά και πάλι δεν μετανιώνω για την μίνι γαστρική παράκαμψη.

      Πάντως γενικά τα κιλά που έχω βάλει, είναι από λανθασμένες διατροφικές επιλογές. Η χειρουργός που επικοινώνησα μαζί της μου είπε τι να κάνω για να επανακάμψω... Το μόνο είναι να το πάρω απόφαση για να το κάνω!

      Διαγραφή
  2. Δεν τους ήξερα τους χυμούς Kendy, θα τους δοκιμάσω, ευχαριστώ. Επειδή κ εγώ τρελαινομαι για γλυκά, δυο λύσεις που έχω βρει είναι το Ανθος Αραβοσίτου (με βράσιμο, όχι το στιγμής) στο οποίο προσθέτω στέβια (20 σταγόνες υγρή/σακουλάκι) ή παγωτό σοκομπανάνα (καταψύχω μια ώριμη μπανάνα κομμένη σε ροδέλες κ μετά την χτυπάω με κακάο κ μέλι ή στέβια).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα! Ούτε εγώ τους ήξερα αυτούς τους "χυμούς" αλλά τους έμαθα, από φίλες-φίλους της διατροφής Ντουκάν και τους βρίσκεις σε καταστήματα-φαρμακεία που πωλούν προϊόντα για την διατροφή Ντουκάν. Υπάρχουν και τα αντίστοιχα "μπολερό" που τα πουλάει ο Μασούτης. Είτε "κέντυ" είτε "μπολερό" είναι σκόνη με άρωμα φρούτων (με γλυκαντικά) σε φακελάκια που τη διαλύεις σε ένα μπουκάλι νερό κι έχεις έτσι ένα δροσιστικό ρόφημα το καλοκαίρι. Το φτιάχνεις επίσης τσάι με γεύση (αφού βράσεις το κλασσικό πράσινο) ή αν θες το ρίχνεις σε ένα κιλό γιαούρτι και το κάνεις φρουτένιο!

      Διαγραφή
  3. Καλησπέρα ήθελα να σε ρωτήσω σου είπε να κανείς τροποποίηση του χειρουργείο και αν ναι στο καλύπτει το ταμειο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τροποποίηση χειρουργείου; Δεν το έχω σκεφτεί αλλά και δεν γνωρίζω αν το ταμείο το καλύπτει ή αν το καλύπτει μετά από πόσο καιρό. Σε κουβέντα που είχα κάποια στιγμή με συνεργάτη του γιατρού, μου πρότεινε να κάνω "επανεκκίνηση του σάκου" για να αρχίσει το στομάχι να δέχεται μικρές ποσότητες τροφής.
      Δεν μου μίλησε καν για τροποποίηση.

      Διαγραφή
    2. Σ ευχαριστώ παρά πολύ είσαι καταπληκτική αν δεν σε ενοχλώ θα ήθελα να ξανά επικοινωνήσουμε διότι είναι πιο εύκολο να επικοινωνείς με έναν άνθρωπο που έχει σε αυτό το τομέα κοινές εμπειριες.καλή συνέχεια και δύναμη στην εργασία σου στο νοσοκομείο τέτοιους καιρούς

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα, τι σημαίνει επανεκκίνηση του σάκου; αυτό γίνετε χειρουργικά ή με διατροφή;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα. Αφορά την διατροφή. Επιστρέφει κανείς στην αρχική διατροφή αμέσως μετά το χειρουργείο: υγρά - αλεσμένα - κανονική ελεγχόμενη διατροφή, ώστε ο σάκος (το στομάχι δηλαδή) να μικρύνει και να δέχεται και πάλι ελάχιστη τροφή!

      Διαγραφή

ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΣΘΟΥΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΕΓΚΡΙΣΗ.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΥΠΟΜΟΝΗ!