Παρασκευή 30 Μαΐου 2014

Ασπαρτάμη στην εγκυμοσύνη;

Πάνω στο ζάπινγκ της τηλεόρασης σήμερα που ξάπλωσα λίγο να ξεκουράσω τα πόδια μου, πέτυχα στην εκπομπή της Ελένης Μενεγάκη το θέμα: Οι βιταμίνες στη διατροφή μας. Καλεσμένος της μέσω λινκ ήταν ο ειδικός παθολόγος διαβητολόγος Χρήστος Ζούπας.

Συζήτησαν αρκετά πράγματα όσον αφορά την διατροφή και τις βιταμίνες (μπορείτε να πετύχετε το θέμα εδώ απ'το σημείο 1:24:25 κι έπειτα) και φτάνουν στην διατροφή των γυναικών που κυοφορούν. 
Το ερώτημα της Ελένης εν μέσω χαλασμένου λινκ ήταν αν οι εγκυμονούσες μπορούν να τρώνε τα φαγητά τους λιγότερο μαγειρεμένα. Και η απάντηση του γιατρού ήταν η παρακάτω:

Πρέπει να τα τρώει καλομαγειρεμένα. Εκείνο που απαγορεύεται είναι μόνο το τηγάνι όλα τα άλλα μπορεί να τα χρησιμοποιήσει άφοβα.
Και για γλυκαντικό μια και μου το λέτε, στην εγκυμοσύνη το καλύτερο απ' όλα είναι η ασπαρτάμη, το πιο αθώο κι ακίνδυνο γλυκαντικό, με το οποίο ευτυχώς έχουμε φτιάξει την κόκα κόλα λάιτ και την ζίροου ώστε να μην μπορούν οι γυναίκες να παχαίνουν και να πίνουν άφθονα υγρά.

Αυτό που έχω τονίσει ειλικρινά μου έχει καθίσει πολύ στραβά. Μήπως ο γιατρός έχει χορηγό το αναψυκτικό, το οποίο μπορεί να καθαρίσει τέλεια τα άλατα μιας λεκάνης τουαλέτας; Είναι δυνατόν να προτείνει γιατρός τέτοια πράγματα; Ναι μεν προτείνει ότι οι εγκυμονούσες πρέπει να τρώνε απ' όλες τις τροφές με πιο υγιεινό τρόπο, αλλά έρχεται και σου χώνει στην μούρη την ασπαρτάμη που δεν νομίζω ότι είναι και τόσο αθώο γλυκαντικό. Αν ήταν  αθώο λοιπόν, γιατί όταν βάλω σε γιαούρτι ή σε κάποιο φρούτο από πάνω εγώ προσωπικά, μου δημιουργεί καούρα στο στομάχι; Η ζάχαρη ή η φρουκτόζη που δεν είναι και τόσο αθώες γιατί δεν μου δημιουργούν τέτοιο θέμα;
Μήπως οι γυναίκες που είναι στην περίοδο της εγκυμοσύνης να μην πλησιάζουν την ασπαρτάμη για καλό δικό τους αφού είναι 100% βιομηχανοποιημένο προϊόν, να αποφεύγουν και τα αναψυκτικά;
Ντόκτορ δεν μας τα λες καλά!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΣΘΟΥΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΕΓΚΡΙΣΗ.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΥΠΟΜΟΝΗ!

Show Emoticons