Πέμπτη, 26 Φεβρουαρίου 2015

Διατροφή με μονάδες, 3

Η δίαιτα που ακολουθεί είναι παρόμοια με τις 1 και 2.

Είναι αποδεκτή και την χρησιμοποιούν πολλών ειδικοτήτων ιατροί.
Πρόκειται για μια πολύ εύκολη δίαιτα-διατροφή που σου επιτρέπει να τρως μεγάλη ποικιλία φαγητών. Αυτό που "απαγορεύεται" στην δίαιτα μας είναι τα τυποποιημένα προϊόντα και τα φαγητά/γλυκά με πολλά συστατικά.
Στη δίαιτα των μονάδων μετράμε μονάδες. Ημερησίως οι γυναίκες πρέπει να καταναλώνουν 6 ή 7 μονάδες (για απώλεια βάρους μέχρι 10-12 κιλά > 6 μονάδες, για παραπάνω κιλά > 7 μονάδες) και οι άντρες 7 ή 8. Αν κάποια στιγμή κολλήσει η ζυγαριά και δεν κατεβαίνει απλά μειώνουμε 1 μονάδα ημερησίως, αλλά ποτέ δεν πέφτουμε κάτω από τις 5.
Μονάδα = υλικό στην δίαιτα μας.
Μόνο που όλα τα τρόφιμα δεν έχουν μονάδες. Υπάρχουν κι ελεύθερα που μπορούμε να τα καταναλώνουμε άφοβα μέσα στην μέρα ώστε να ξεγελάμε την πείνα μας. Τι κάνουμε λοιπόν;  Τίποτα παραπάνω από το να μετράμε σωστά κάθε υλικό με μονάδα που βάζουμε στο φαγητό μας!

Βασικοί κανόνες
Ημερησίως οι γυναίκες πρέπει να καταναλώνουν 6-7 μονάδες και οι άντρες 7-8.
Οι γυναίκες που θηλάζουν μπορούν να ακολουθήσουν την δίαιτα των μονάδων καταναλώνοντας ημερησίως 6-8 μονάδες ανάλογα τις ανάγκες (ηλικία μωρού και ανάγκη για γάλα). Σημείωση: Μετά από συνεννόηση με τον γιατρό τους.
Η συντήρηση διαρκεί όσο χρόνο μας πήρε για να φτάσουμε στο επιθυμητό βάρος και με κατανάλωση 9 μονάδων ημερησίως (πχ 1 μήνας δίαιτας=1 μήνας συντήρηση).
Πίνουμε 6-8 ποτήρια νερό την μέρα.
Κάθε τρόφιμο/υλικό αντιστοιχεί σε 0 ή 1 μονάδα. Τις ελεύθερες τροφές(0 μονάδες) τις καταναλώνουμε οποιαδήποτε στιγμή της μέρας.
Στην δίαιτα των μονάδων δεν υπάρχει περιορισμός στην ποσότητα εκτός από ότι περιέχει αλεύρι και ζάχαρη. Πάντα όμως τρώμε με μέτρο.
Όλες τις τροφές με μονάδα θα πρέπει να τις καταναλώνουμε εντός 1 ώρας αλλιώς θα πρέπει να τις μετρήσουμε ξανά(πχ καφές με γάλα και γλυκαντικό=1 μονάδα. Αν καταναλωθεί μετά την 1 ώρα είναι 2 μονάδες).
Το λάδι μετριέται ανά είδος σε κάθε γεύμα. Ωμό = 1 μονάδα, τηγανητό = 1 μονάδα, ψητό =1 μονάδα κλπ (πχ φάμε πατάτες τηγανητές με σαλάτα θα μετρήσουμε 1 μονάδα για το λάδι που τηγανίσαμε τις πατάτες και άλλη 1 για το ωμό της σαλάτας).
Όλα τα ελεύθερα φρούτα (χωρίς μονάδα) καταναλώνονται οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας αρκεί να είναι ένα είδος την φορά αλλιώς θα χρεωθούμε από 1 μονάδα για κάθε φρούτο. Διαφορετικό φρούτο μπορούμε να φάμε αφού περάσουν 2 ώρες.(πχ 1 πορτοκάλι = 0 μονάδες.1 πορτοκάλι + 1 μήλο = 2 μονάδες).
Όλα τα ελεύθερα λαχανικά(χωρίς μονάδες) καταναλώνονται και σε συνδυασμό μεταξύ τους χωρίς τον περιορισμό των φρούτων.
Τυποποιημένα προϊόντα που περιέχουν πολλά συστατικά, δεν μπορούν να υπολογιστούν οπότε δεν τα καταναλώνουμε.
Φροντίζουμε να ακολουθούμε μια ισορροπημένη διατροφή τρώγοντας από όλες τις κατηγορίες τροφών. Όσπρια, λαδερά, πρωτεΐνη, λαχανικά, γαλακτοκομικά και φρούτα και δεν κρατάμε πολλές μονάδες για το βράδυ που το γεύμα μας θα πρέπει να είναι ελαφρύ.
Η δίαιτα των μονάδων επιτρέπει την κατανάλωση κάποιων «παχυντικών» φαγητών, σνακ και γλυκών, καλό όμως είναι να υπάρχει ένα μέτρο.


0 μονάδα
Αναψυκτικά light / σόδα
Αφεψήματα, κακάο, καφές
Ζαχαρίνη, στέβια, φρουκτόζη
Κέτσαπ & μουστάρδα χωρίς ζάχαρη
Λαχανικά απ’ όλα (εκτός από καλαμπόκι, παντζάρι, πατάτα)
Λεμόνι / ξύδι
Μπαχαρικά, μυρωδικά (αποξηραμένα ή φρέσκα)
Φρούτα απ’ όλα (εκτός από πεπόνι, καρπούζι, μπανάνα, σύκο, τροπικά φρούτα)

1 μονάδα
2 κομμάτια πίτσα ή 3 κομμάτια πίτα (την γέμιση της πίτας και τα επιπλέον υλικά της πίτσας τα μετράμε ξεχωριστά)
Αλκοόλ (ανά ποτήρι)
Αυγά
Βούτυρο
Βρώμη (κουάκερ)
Γάλα
Γιαούρτι
Ελιές
Ζάχαρη (λευκή ή καστανή, ανά κουταλάκι)
Ζυμαρικά
Καλαμπόκι, πατάτα, παντζάρι
Κρέατα, πουλερικά, κυνήγι (1 είδος την φορά)
Λάδι
Μέλι
Ξηροί καρποί (ανά είδος)
Όσπρια (ρεβύθια, φασόλια, φακές, φάβα, αρακάς, κουκιά)
Παξιμάδι, 1 τεμάχιο
Πίτα αραβική, 1 τεμάχιο
Πίτα για σουβλάκι, 1 τεμάχιο
Ρύζι
Ταχίνι
Τυριά (1 είδος την φορά)
Φρούτα: πεπόνι, καρπούζι, μπανάνα, σύκο, τροπικά φρούτα
Φρυγανιές, 3 τεμάχια
Ψάρια, θαλασσινά (1 είδος την φορά)
Ψωμί, 1 φέτα

2 μονάδες
Αναψυκτικά κανονικά

Σημείωση: Οτιδήποτε δεν αναφέρεται στην παραπάνω λίστα και αποτελεί μεμονωμένο υλικό μετράει 1 μονάδα.

Έξυπνα σνακ με μηδενικές ή λίγες μονάδες
Αποξηραμένα φρούτα (προσοχή στα συστατικά, χωρίς ζάχαρη), 0 ή 1 ανάλογα το φρούτο
Αυγό βραστό με 3 φρυγανιές, 2
Γιαούρτι με μέλι, 2
Γιαούρτι με φρούτο, 1 ή 2 ανάλογα το φρούτο
Ζελέ με γλυκαντικό, 0 (ο ανανάς 1)
Κομπόστα με γλυκαντικό, 0
Κουάκερ με γάλα, 2
Κουλούρι Θεσσαλονίκης (1 τεμάχιο), 2
Παγωτό εμπορίου 0%, 1
Παξιμάδι ή αραβική πίτα ή 3 φρυγανιές με τομάτα και τυρί, 2
Πατατάκια με αλάτι μόνο ή ποπ κορν, 2
Ρυζόγαλο με γλυκαντικό, 2
Ρυζογκοφρέτες (προσοχή χωρίς σουσάμι), 1
Σοκολάτα υγείας κλασσική 100 γρ., 1
Φρυγανιές (3 τεμάχια) με μαρμελάδα χωρίς ζάχαρη, 1

Παραδείγματα μενού για μέτρηση μονάδων

Αρακάς λαδερός με πατάτες:
Αρακάς 1 μονάδα + λάδι 1 μονάδα + πατάτες 1 μονάδα = 3 μονάδες.

Γεμιστά:
Τομάτες, πιπεριές 0 μονάδες + ρύζι 1 μονάδα + πατάτες 1 μονάδα = 3 μονάδες.

Κοτόπουλο με πατάτες στο φούρνο:
Κοτόπουλο 1 μονάδα + πατάτες 1 μονάδα + λάδι 1 μονάδα = 3 μονάδες.

Μακαρόνια με κιμά:
Μακαρόνια αλάδωτα 1 μονάδα + κιμάς 1 μονάδα + λάδι για τον κιμά 1 μονάδα = 3 μονάδες (αν βάλουμε και τυρί τριμμένο + 1 μονάδα ακόμα).

Ψητή μπριζόλα χωρίς λάδι με σαλάτα: μπριζόλα 1 μονάδα + λάδι σαλάτας 1 μονάδα = 2 μονάδες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

"Πες" ό,τι θες, αλλά φρόντισε να το "πεις" με τρόπο!

Show Emoticons