Πέμπτη, 26 Φεβρουαρίου 2015

Διατροφή με μονάδες, 2

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η δίαιτα που ακολουθεί είναι ίδια με την υπ' αριθμόν 1 αλλά με ελάχιστες διαφορές.



ΔΙΑΙΤΑ ΒΡΕΤΑΝΟΥ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΥ
  • Κάθε μέρα πρέπει να καταναλώνουμε 5 μονάδες. 
  • Κάθε τροφή μετριέται ως μία μονάδα, εκτός από τις ελεύθερες τροφές. Τις ελεύθερες τροφές δεν τις μετράμε, τις τρώμε οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας χωρίς επιβάρυνση μονάδων. 
  • Από την κάθε τροφή/μονάδα, μπορούμε να τρώμε απεριόριστες ποσότητες, γιατί είτε μία μπουκιά φάμε είτε δύο πιάτα εμείς μία μονάδα θα μετρήσουμε. Όμως, αν φάμε την ίδια τροφή περίπου 1-2 ώρες αφού την έχουμε ξαναφάει θα πρέπει να την ξαναμετρήσουμε. 
  • Στην διάρκεια της ημέρας επιτρέπεται μία αναλογία σε ψωμί (δίνω ενδεικτικές αναλογίες πιο κάτω), η οποία μετριέται επίσης ως μία μονάδα. 
  • OXI ζάχαρη ή ξηρούς καρπούς, γιατί 1 κουταλάκι ζάχαρη ή ένας ξηρός καρπός μετριέται ως μονάδα! 
  • Το σημαντικό στο μέτρημα είναι το λάδι. Το ωμό λάδι μετριέται ως μία μονάδα, αλλά το τηγανιτό ξαναμετριέται ως άλλη μονάδα, το βραστό το ίδιο, κτλ. Έτσι, αν θέλουμε να γλιτώσουμε μία μονάδα, μπορούμε να μην βάλουμε πχ λάδι στην σαλάτα μας, ή να βάλουμε λίγο από το λάδι που τηγανίσαμε, κτλ. Δηλαδή, αν φτιάξουμε πχ μακαρόνια με κιμά, θα μετρήσουμε και το λάδι που κάψαμε για τα μακαρόνια, και το λάδι που βράσαμε για τον κιμά. Αν φάμε και σαλάτα θα μετρήσουμε και το λάδι το ωμό της σαλάτας, κτλ... 


ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΤΡΟΦΕΣ

Cola light/Σόδα
 Αγγούρια
 Αχλάδια
 Καρότα 
 Καφές
 Κεράσια 
 Κολοκυθάκια
 Κουνουπίδι
 Κρεμμύδια 
 Λάχανο
 Λεμόνι 
 Μαϊντανός 
 Μανιτάρια 
 Μανταρίνια 
 Μαρούλι
 Μελιτζάνες 
 Μήλα
 Μπάμιες
 Μπρόκολο
 Ντομάτες
 Ξύδι
 Παντζάρια 
 Πιπεριές
 Πορτοκάλια 
 Πράσα
 Ραδίκια
 Ροδάκινα 
 Σέλινο
 Σπανάκι
 Φασολάκια
 Φράουλες
 Χαμομήλι/Τσάι


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ ΜΕ 1 ΜΟΝΑΔΑ

 Αλκοόλ
 Ανθότυρο  
 Αρνί
 Αυγό 
 Βλήτα 
 Βραστό λάδι 
 Βρώμη
 Γάλα
 Γαρίδες
 Γιαούρτι
 Γίγαντες
 Γλώσσα
 Καλαμπόκι
 Καρπούζι 
 Κεφαλοτύρι
 Κοτόπουλο
 Μακαρόνια
 Μέλι
 Μοσχάρι
 Μπακαλιάρος
 Μπανάνες
 Μπαχαρικά/Αρωματικά (σε μεγάλη ποσότητα)
 Πατάτες
 Πεπόνι
 Ρεβύθια
 Ρύζι
 Σαρδέλα
 Σόγια
 Τηγανιτό λάδι
 Φακές
 Φασόλια
 Φέτα
 Χοιρινό
 Ψητό λάδι
 Ωμό λάδι

ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΨΩΜΙΟΥ (1 ΜΟΝΑΔΑ) Που αντιστοιχεί:
 1 φέτα ψωμί (χωρίς σπόρους και ξηρούς καρπούς)
 1 πίτα σουβλάκι
 3 κομμάτια πίτας / τάρτας φούρνου (πχ σπανακόπιτα)
 2 κομμάτια πίτσας (1 μονάδα για την ζύμη + υλικά)
 3 φρυγανιές μικρές
 1 παξιμάδι μεγάλο (πχ Κρητικό ντάκο)




Παράδειγμα διατροφής 1 μέρας:

  • Πρωινό: Μήλα (όσο θέλουμε) και αχλάδια ή άλλα φρούτα από τις ελεύθερες τροφές = 0 μονάδες
  • Δεκατιανό: ό,τι φρούτο θέλουμε, ή καρότα, ή άλλες τροφές από τις ελεύθερες
  • Μεσημεριανό: Μακαρόνια με κιμά όσο θέλουμε (χωρίς να κάψουμε τα μακαρόνια) = 3 μονάδες Σαλάτα ντομάτα, αγγούρι, κρεμμύδι, χωρίς λάδι (είναι νοστιμότατη!!!) = 0 μονάδες
  • Απογευματινό: Ό,τι φρούτο ή άλλη τροφή θέλουμε από τις ελεύθερες, όσο θέλουμε
  • Βραδυνό: Ένας ντάκος χωρίς λάδι (μουσκέψτε το με ζουμί απο ντομάτα...είναι νοστιμότατο), μπόλικη ντομάτα, φέτα, ρίγανη = 2 μονάδες     

Σύνολο: 5 μονάδες
Πηγή: www.greekmasa.gr

2 σχόλια:

  1. ΠΟΛΥΤΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ , ΒΟΗΘΗΤΙΚΕΣ ΠΟΥ ΣΕ ΠΑΡΟΤΡΥΝΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΙΑΙΤΑ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

"Πες" ό,τι θες, αλλά φρόντισε να το "πεις" με τρόπο!